Friday, April 17, 2009

posted by zuhdi aka pkp kusess yang baguss

ASSALAMUALAIKUM. ..DAN SALAM SEJAHTERA TO ALL 0408..hehe~

AKU NAK EXPLAIN CKIT PASAL LUNCH ON NEXT SATURDAY..SINCE DAH RAMAI SGT YG BG MSG KAT AKU MINTAK PENJELASAN..

p/s : jangan tnye lagi dah bende yg aku dah explain..sebab aku dah kerja..jadi pengawas peperiksaan kat ukm sampai 8/5/09..lagipun bwat bazir kredit aku je jawab bende yang sama..haha~

1)zuhdi,25th ni wajib datang ke tak??
>>WAJIB..sbb cikgu kamarul dah bwat reservation tempat kt DM untuk 150 org ex-F5 makan BERSAMA2 dengan SELURUH WARGA KUSESS..dgn kata lain,makanan telah siap dihidang (6org,1 meja) untuk semua ex-F5 on that day..tinggal nak bawak perut jer..

2)zuhdi,kene datang pukul berapa??
>>cikgu midza cakap,ni majlis kita,,so dye suro datang b4 pukul 11 pagi or paling lewat b4 kul 11.45pg..

3)datang awal nak bwat ape,zuhdi??
>>perempuan pg la tolong masak2 or ape yg patut..lelaki aku tak konfemkan lg..

4)ape tema on that day??
>>untuk pengetahuan korg,Sekolah mengadakan majlis Sambutan Maulidurrasul peringkat sekolah..pagi tu ade perarakan diikuti dengan ceramah agama and persembahan or what so ever..oleh itu,pakaian mestilah islamic @ berpakaian dengan penuh kesopanan..

5)pakai baju ape,zuhdi??
>>sekolah mengarahkan korang pakai baju melayu and baju kurung mcm prep malam..tak semestinya pakai sepasang untuk lelaki,tapi untuk perempuan of courselah sepasang..haha. .

6)ala zuhdi,rimas ar pakai baju melayu..tak ley ke pakai baju lain??
>>cikgu midza cakap,bawak la dua helai..tolong masak2 pakai ar pakaian yg sesuai,TAPI, ble DALAM DM pakai pakaian mcm prep malam..then, lepas habis tu,tukar ar baju..nak balik umah..

7)ble tarikh akhir nak bank in??
>>aku merayu sangat2,agar korg bayar b4 or pada hari ahad ni(19th april)..sebab,(waktu aku nengah tulis msg ni,cikgu kamarul bg msg yg tertulis num akaun dye),sebab tu la aku nak bank in segera..hari isnin depan aku nak bank in kat acc ckgu kamarul..no akaun CIMB aku..1218-0109947- 52-8,nama: MUHAMMAD ZUHDI BIN SAARI..

8)bayar brape??
>>minimum RM15,lebih sangat2 lah digalakkan..

9)majlis tu start kul brape and habis kul brape??
>>start awal pagi,habis lepas zohor..aku nak mintak org yg tinggal berdekatan ngan sekolah ntuk datang awal skit..so,that ade ar bdk batch kte yg mewakili yg lain,dah dtg dlu..takde ar cikgu ckp,kita dtg lambat..

10)kalau x datang boleh tak??
>>boleh sebab the choice is yours TAPI AKU TAK BAGI..aku nak korang semua datang..lagipun, kita kan dah nazar sama2..kalau result naik dari thn lepas,kita akan sembelih lembu dan buat kenduri kesyukuran.. seperti kata uztaz,nazar adalah penyebab yg memberikan kejayaan yg cemerlang dalam spm lepas kerana kita dah janji untuk buat kebaikan sekiranya hajat kita allah makbulkan..betul tak??marilah sama2 kita tunaikan nazar ni..

11)apa pesanan tuan hj Kamarul??
>>dye kata,"jangan pakai jeans,dan jaga rambut esp untuk budak2 lelaki..hitam kan rambut kamu dan pendek kan la skit macam org pg umrah..haha. .jangan sampai kami boikot kamu..pengetua dah pesan kat saya suruh pesan kat kamu,ingatkan kawan2..kalau ade jgak,nanti pengetua tak MENCEMAR DULI (just duduk dalam pejabat) DISAMPING BAGINDA MURKA..pesan kat kawan2..jaga pakaian"..

12)tentatif dye macam mana hari tu??
>>nanti aku mintak cikgu emelkan kat aku,and aku sebarkan kat grup..

13)zuhdi,kita ade sembelih lembu ke tak??
>>berdasarkan ape yg diberitahu kat aku,sekolah dah htr kat org luar untuk sembelih dan lapah siap2..then, daging yg siap di lapah akan di bagi kat sekolah untuk di masak..at this point,ex-F5 kene tlg masak(cikgu midza cakap)..thats why kene datang awal2 ckit..haha~Pesanan aku...aku merayu sangat2 kat korang..bayar lah cepat,ajak kawan2 datang ramai2,korang pun usaha la ntuk datang. dan tolong la jaga pakaian dan rambut..ni bukan majlis aku sorg..ni majlis kita..walaupun mcm agak skem,kita hormat je la..dah mcm tu peraturannya. .lagi pun,mungkin akan ade lagi antara kita yg akan ke oversea pada bulan2 depan..who knows??ble lagi nak jumpa ramai2..btul tak??

lastly..
>>kalau lah dalam 70 org je yg sanggup datang,then, ini lah majlis ReUnion yg Terakhir untuk 0408..aku dah penat sangat2..korg uruskan lah sendiri next time kalau korg nak buat ape2 dgn 0408..korang buatlah..tak bg tau aku pun takpe..tak ajak aku pun aku takkan kecik hati..i will neither involve in 0408 team members nor exist in this group again..search for your new 0408 members who could lead you go..huhu~actually,aku ade BIGGEST problem dalam majlis ni and it could not be solve until now..aku tersangatlah kecewa dan terbeban dgn problem ni..it is not my problem..it is our problem BUT I must keep it highly secret,takut nanti korang terkejut,melatah, marah and what so ever..tolong lah ringankan beban aku dengan JUST datang ke majlis ni..


thanx~
warm regards,
Zuhdi Saari